I punti scuri apparsu nantu à u screnu di a TV – ragioni per caccià i blackouts

Проблемы и поломки

Ci hè parechje ragioni per chì i punti neri scuri appariscenu nantu à a TV. Ma in a maiò parte di i casi, a so prisenza indica danni à a matrice. È ùn deve esse micca miccanicu. Hè pussibule chì u diffusore sbuchjate per un difettu di fabricazione. È qualchì volta un locu scuru nantu à a TV pò esse eliminatu da sè stessu! Ma in a maiò parte di i casi, avete da cercà aiutu da un centru di serviziu autorizatu di u fabricatore.
I punti scuri apparsu nantu à u screnu di a TV - ragioni per caccià i blackouts

Cause di spots neri è ombre grise nantu à a matrice TV

A basa di ogni TV muderna (è ancu monitor) hè una matrice. È hè custituitu da parechji strati, in particulare:

  1. Filtru polarizante . Ajusta a trasmissione di a luce emessa da a retroilluminazione.
  2. Cristalli liquidi . Creanu a “stampa” finale nantu à u screnu. U culore di ogni pixel hè regulatu da un campu elettromagneticu generatore.
  3. Filtru polarizante esternu . S’ellu manca, invece di l’imaghjini nantu à u screnu, ci sarà solu un fondu grisgiu scuru. Ancu s’è a capa di cristalli liquidi, è ancu a retroilluminazione, funziona bè.

Ancu daretu à a matrice hè una retroilluminazione LED. Hè piazzatu uniformemente nantu à tuttu u pianu diagonale di a TV. Comu regula, questu hè una striscia LED, induve ogni elementu hè cunnessu in parallelu (in certi TV succede in serie, ma questu disignu ùn hè micca usatu in solitu avà).

È i LED anu ancu u so propiu risorsu operativu (in media – da 30 à 50 mila ore).

Per quessa, i seguenti motivi principali per chì i punti scuri apparsu nantu à a TV LCD ponu esse distinti:

  • pixel “rottu” ;I punti scuri apparsu nantu à u screnu di a TV - ragioni per caccià i blackouts
  • danni meccanichi à a matrice;
  • fallimentu di u mecanismu di retroilluminazione (custituitu direttamente da lampade LED, è ancu un inverter chì cunverte currente o regula a so tensione);
  • difettu di a capa di scattering;
  • stratificazione di unu di i strati di a matrice (polarizazione);
  • fallimentu di u video chip (prucessore graficu, chì hè rispunsevuli di trasfurmà u signale digitale, di cunvertisce è di uscita à a matrice di cristalli liquidi).

“Pixel difettu

I punti scuri apparsu nantu à u screnu di a TV - ragioni per caccià i blackoutsL’imaghjini in matrici di cristalli liquidi sò custituiti da pixel in miniatura. È in circa 95% di i casi, un puntu scuru nantu à u screnu hè solu una cunsequenza di i so danni. Sembra picculi punti multicolori senza alcuna aureola intornu. U so culore pò esse quasi ogni: blu, verde, neru, biancu, rossu. Sfurtunatamente, un tali guasi ùn pò esse riparatu, soprattuttu per sè stessu. Ma à u stessu tempu, assai pruduttori in l’istruzzioni per l’usu indicanu direttamente chì a presenza di parechji pixel “rottu” hè a norma. Per esempiu, per Samsung, s’ellu ci sò solu 3 di elli nantu à u screnu, allora questu ùn hè micca cunsideratu un casu di garanzia. Se più, allora a matrice serà rimpiazzata gratuitamente. Per infurmazione più dettagliata, cuntattate direttamente u fabricatore.

Cosa face chì i pixel “rotti” appariscenu nantu à i schermi LCD?

I sperti dicenu chì ponu esse pruvucati sia da dannu meccanicu à a TV (impattu nantu à a matrice), o caduta di tensione brusca (in particulare, sopra à u so valore permissibile, più di 230 – 250 Volts). Dunque, se u currente in a rete elettrica di casa ùn hè micca stabile, allora hè cunsigliatu di cunnette a TV per mezu di un regulatore di tensione esternu – questu veramente aiuta à allargà a vita operativa di l’equipaggiu.

Dannu meccanicu di a matrice

I punti scuri apparsu nantu à u screnu di a TV - ragioni per caccià i blackoutsA maiò spessu s’assumiglia à un puntu neru tondo nantu à una schernu di TV cù bordi ineguali.

Si verifica ancu dopu à colpi ligeri à a matrice o u casu di TV!

Indica un circuitu apertu chì furnisce una di e zone di cristalli liquidi. Hè impussibile di riparà un tali guasi. Ci hè ancu sempre u risicu chì tali spots aumenteranu in grandezza cù u tempu. Questu hè, cù una probabilità di 95%, a matrice diventerà prestu inutilizabile. Hè ancu esse nutatu chì l’operazione di una TV cù una matrice dannata meccanicamente danumata ùn hè micca una bona idea. Ci hè una pussibilità chì ci hè un cortu circuitu trà i circuiti di furnizzioni di a matrice, chì hà ancu purtatu à u fallimentu di l’inverter, o ancu a GPU. A riparazione di tali guasti hè impraticabile. Questu hè, in u futuru avete da cumprà una nova TV per rimpiazzà u vechju.

Fallu di u mecanismu di retroilluminazione

I punti scuri apparsu nantu à u screnu di a TV - ragioni per caccià i blackoutsCi hè 2 variazioni di una tale scomposizione:

  1. Fiascu di u LED stessu . Questu hè, u semiconductor di quale hè custituitu, corny brusgiatu. Hè impussibile di rimpiazzà, in i centri di serviziu offrenu solu un sustitutu cumpletu di tutte e strisce di retroilluminazione LED. Ma questu hè un prucessu relativamente pocu prezzu.
  2. Fallu di l’inverter, chì hè rispunsevule per furnisce u currente à a retroilluminazione . In questu casu, u LED pò inizialmente micca travaglià solu in una certa zona (per esempiu, in u cantonu superiore manca). Ma in u futuru, altri zoni di illuminazione saranu definitivamente disenergizzati.

Sembra più una zona di blackout cù un halo currispundente invece di un puntu scuru separatu. Ma à u stessu tempu, se brillate una linterna putente nantu à a parte scura, vi vede chì l’imaghjina hè visualizata nurmale nantu à a matrice di cristalli liquidi. Solu ùn si illumina. Ùn deve micca fà qualcosa per sè stessu, hè megliu cuntattà un centru di serviziu autorizatu per aiutu u più prestu pussibule. Hè ancu deve esse nutatu chì, se a retroilluminazione hè dannata, pò ricuperà periodicamente per sè stessu. Ma questu hè un effettu di cortu termine. Hè solu cunferma supplementu chì ci hè una violazione in i circuiti di furnizzioni di strisce LED.

Difettu di a strata di sparghjera

I punti scuri apparsu nantu à u screnu di a TV - ragioni per caccià i blackoutsDa l’internu, u casu di plastica di a TV in u spinu hè appiccicatu cù una strata di scattering speciale, visualmente simili à u fogliu di metallu ordinariu. Hè rispunsevuli di riflette a luce chì l’attacca da a retroilluminazione LED, è ancu da a capa di polarizazione (riflette a luce chì casca nantu à questu). E s’ellu ci sò zoni dolci, danucati, peeling si formanu nantu à a strata di scattering, allora questu pare solu un locu scuru nantu à u screnu. In modu, abbastanza spessu un tali difettu appare dopu chì a matrice hè riparata in centri di serviziu micca autorizati. Perchè quì a capa di scattering hè incollata manualmente, vale à dì, hè quasi impussibile di ottene una liscia assoluta è l’absenza di curve è pieghe. In i centri di serviziu autorizati, in regula, tutta a tappa posteriore hè rimpiazzata, nantu à quale una capa di scattering hè appiicata ancu in a fabbrica. In cunsiquenza, a probabilità di riparazioni di mala qualità hè cumplettamente livellata.

Delaminazione di a film polarizante

I punti scuri apparsu nantu à u screnu di a TV - ragioni per caccià i blackoutsQuesti spots scuri nantu à una pantalla di TV ponu piglià quasi ogni forma. A maiò spessu – sò arrotondati, cù bordi uguali, è ancu strisce. Ma cù una ligera pressione, l’imaghjini pò diventà brevemente normale, cum’è cù una matrice cumpletamente funzionante. Indica chì a pellicola polarizante hè sbuchjata. È questu succede sia per danni meccanichi, sia per l’usu di prudutti di pulizia aggressivi per asciugà a pantalla di TV. Meno spessu – per via di un matrimoniu di fabbrica. In i TV più vechji, ci era sempre un prublema quandu a delaminazione di film polarizante hè accaduta per un surriscaldamentu di a matrice. A causa di l’alta temperatura, a cola hè solu fondu! Questu hè spessu duvuta à u fattu chì a TV hè situata vicinu à u muru o calefactori (è ùn hè micca fretu bè). Fixà ellu stessu hè impussibile.

fallimentu di u chip video

I punti scuri apparsu nantu à u screnu di a TV - ragioni per caccià i blackoutsUnu di i guasti più rari è à u stessu tempu cumplessu. U video chip falla principalmente per u surriscaldamentu o difetti di fabbrica. In questu casu, parechji artefatti, spots di quasi ogni culore ponu appare nantu à u screnu. Ma nè una maghjina normale nè un menu gràficu pò esse acquistatu in ogni modu. A TV solu risponde à accende è spegne “da l’outlet”, perchè in i TV moderni ancu i signali da u trasmettitore infrared sò ancu processati da a GPU. Stu scontru hè ancu eliminatu solu in e cundizioni di u centru di serviziu. È ci hè un risicu chì ùn serà micca pussibule di riparà a TV, postu chì i chips GPU ùn sò micca dispunibili per tutti i mudelli (secondu a pulitica interna di u fabricatore, è ancu a dispunibilità di forniture di pezzi di ricambio).

Cause supplementari di punti scuri in diverse marche TV

In principiu, i causi di spots per quasi tutti i TV sò listessi, postu chì a struttura di a matrice è u principiu di vede l’imaghjini sò simili. Ma ci sò uni pochi eccezzioni:

  1. In i televisori Samsung cù matrici AMOLED, i punti scuri ponu indicà a matrice “burn-in”. Ùn ci hè micca retroilluminazione, postu chì ogni pixel hè tecnicamente un LED organicu. À u listessu tempu, i spots pareanu un afterimage (sò spessu chjamati “fantasmi”).
  2. I punti scuri nantu à u screnu di a TV LG  sò qualchì volta u risultatu di un glitch di u software! Più precisamente, per via di a violazione di a tecnulugia di codificazione codec AVI è MPEG4. In tali casi, un aghjurnamentu di firmware banale chì utilizeghja l’arnesi integrati di a TV stessu aiuta. Cù stu prublema, spots scuri appariscenu in diversi lochi ogni volta chì l’avete, senza alcunu ordine ciclicu.

Ciò chì pudete fà in casa per riparà i smudges è i blackouts in u vostru smart TV

In casi assai rari, i punti scuri spariscianu per sè stessu cù u tempu. Questu succede s’ellu si prisentanu per via di delaminazione di a capa di polarizazione cù un ligeru surriscaldamentu di a matrice. Ma questu hè circa 0,5% di tutti i casi. In altre situazioni, una visita à u centru di serviziu hè necessariu. È u più veloce, u megliu. Cumu pò esse minimizatu u risicu di macchie? I seguenti cunsiglii deve esse seguitu:

  • per ogni mezzu dispunibile per u nivellu di u dannu meccanicu pussibule à a TV (per esempiu, s’ellu ci sò i zitelli chjuchi in a casa, allora hè megliu mette a TV nantu à u muru à una altezza di almenu 1,5 – 1,7 metri);
  • ùn mette micca a TV vicinu à u muru (l’indentamentu minimu necessariu, chì i fabricatori indicanu in i so struzzioni, hè di 15 centimetri);
  • ùn stabilisce micca a luminosità massima di a retroilluminazione (in a maiò parte di i casi ùn hè micca necessariu, è 50 – 70% di u livellu più luminoso hè còmode per a maiò parte di i telespettatori);
  • cunnette u TV à traversu un regulatore di tensione esternu (riducerà a probabilità di fallimentu di l’inverter è u processatore graficu).
I punti scuri apparsu nantu à u screnu di a TV - ragioni per caccià i blackouts
TV Voltage Stabilizer 220
Dunque, se ci hè un puntu scuru nantu à u screnu LCD TV, allora a megliu suluzione hè di mandà l’equipaggiu à un centru di serviziu. À u listessu tempu, u maestru hà bisognu di discrìviri in quali cundizioni u difettu apparsu, quali avvenimenti precedevanu questu. Se un rimpiazzamentu cumpletu di a matrice hè necessariu, questu custarà circa 30 – 70% di u costu di un novu tali TV (sicondu u mudellu specificu). Se u prublema hè in u processatore gràficu, allora a so sustituzione costa circa 30 – 50% di u costu di a TV, ma u maestru ùn hè micca sempre riesciutu à ottene una parte di ricambio.
Rate article
Add a comment

  1. A mi televisor le aparecen manchas irregulares de vez en cuando. Una vez fue viendo noticias ( un reportaje) asumí que era el vídeo y días después viendo una novela y en otro lado distinto de mi tele

    A mi televisor le aparecen manchas irregulares de vez en cuando en distintos lados de la pantalla, pero luego desaparecen. Qué será???

    Reply