A famosa tecnulugia Digital Living Network Alliance vi permetterà di trasfiriri comodamente ogni cuntenutu media à i dispositi di diversi gruppi è marche. Circa cumu funziona DLNA, quali dispusitivi sò supportati è cumu hè cunfiguratu, leghjite più in a rivista.
- Cosa hè DLNA
- Dispositivi è supportu DLNA
- Cumu funziona a tecnulugia DLNA
- Funzione DLNA in TV
- Configurazione di a funzione DLNA in i TV LG
- Configurazione di DLNA nantu à SAMSUNG TV
- Configurazione di u trasferimentu di dati DLNA in Philips
- Configurazione di DLNA nantu à i TV di marca Sony
- Cumu cunfigurà DLNA nantu à i TV Xiaomi
- Cunnessione DLNA in Windows 10
- U travagliu cù OS Linux
- Configurazione in MAC OS
- Errori di cunnessione è a so suluzione
Cosa hè DLNA
DLNA hè un sviluppu cumuni trà Intel, Microsoft è Sony. Hè un inseme di standard chì permetterà à i dispositi cumpatibili di trasmette è riceve qualsiasi schedarii media (foto, audio, video) nantu à una rete Internet wired o wireless, è ancu di ghjucà in linea. In altri palori, hè una tecnulugia per cunnetta TV, computer, camera digitale, stampante, smartphones è altre elettronica di u cunsumu in una sola reta. Cù l’aiutu di DLNA, mandemu e foto è i video pigliati in un telefuninu à u screnu TV senza fili inutili. I ritratti da una camera digitale sò mandati direttamente à a stampante. Grazie à a listessa opzione, ascoltemu a nostra musica preferita da a tableta attraversu i parlanti di l’urdinatore, etc.
Nota ! Cù a tecnulugia Digital Living Network Alliance, tuttu u cuntenutu di i media hè in streaming, è ùn avete micca bisognu di aspittà chì i fugliali sò scaricati cumplettamente per ghjucà.

Dispositivi è supportu DLNA
Tutti i dispositi chì rispettanu i normi DLNA sò convenzionalmente divisi in 3 gruppi:
- U primu gruppu include tutti i dispositi di rete domestica . Questi includenu TV, video players, sistemi audio, centri musicali, stampanti, archivi di rete, etc. Sicondu a so funziunalità, i dispositi sò divisi in media players (DMP), media servers (DMS), media players (DMP), media controllers (DMC) è media renderers (DMR).
- U sicondu gruppu hè i dispositi mobili : telefunini, lettori portatili, camere è camcorders, computer di sacchetta, etc. I dispositi mobili sò spartuti in e seguenti classi secondu a funziunalità: media players mobile, media servers, loaders, transmitters è controllers.
- U terzu gruppu combina tutti i dispositi multifunzionali di a casa . Questu include i dispositi chì sustenenu standard di cumunicazione supplementari è cunvertisce formati di dati.
Tutti i dispositi certificati DLNA sò marcati cù u logu “DLNA Certified” adattatu. Oghje hè circa 4,5 miliardi di dispusitivi da più di 250 fabricatori. L’urdinatori persunali muderni è i laptops, indipendentemente da u so sistema operatore, sò ancu cumpatibili DLNA. Ma, quandu u travagliu cun elli per scambià dati nantu à u protokollu, avete prima bisognu di stallà un software specializatu chì hè scaricatu da a reta.
Impurtante! Per un scambiu successu di schedarii media, i dui dispositi devenu sustene u protocolu DLNA.
Cumu funziona a tecnulugia DLNA
Dui dispusitivi cumpatibili participanu à u scambiu di cuntenutu via u protocolu DLNA: un servitore è un cliente o lettore DLNA. Un servitore hè un dispositivu chì guarda è trasmette ogni cuntenutu media à u sicondu. Per trasferisce automaticamente e dati à i dispositi DLNA in u servitore, sparte i fugliali media per i dispositi in casa. U cliente o lettore hè u dispusitivu chì riceve è ghjucà i schedari ricevuti. A maiò spessu, i TV, i lettori audio è video agiscenu cum’è un cliente. Certi dispusitivi sò cumminati automaticamente in una sola reta. Per travaglià cù l’altri, avete bisognu di una cunfigurazione iniziale simplice, chì discutemu dopu. Un prerequisite per u protocolu DLNA hè a cunnessione di tutti i dispositi à Internet. U scambiu di schedari serà realizatu nantu à questu.
Impurtante! Per trasfiriri dati, tutti i dispositi devenu esse cunnessi à una sola reta di casa. Altrimenti, ùn puderete micca aduprà l’opzione DLNA.

Funzione DLNA in TV
A funzione DLNA hè integrata in a maiò parte di i TV moderni. Per sapè s’ellu hè supportatu in u vostru dispositivu, fate un riferimentu à u manuale d’utilizatore, o truvate l’infurmazioni chì avete bisognu nantu à u situ web ufficiale DLNA. Per trasfiriri dati via DLNA, u TV deve esse cunnessu à u router:
- nantu à una reta Wi-Fi;
- o cù un cable internet.
Nota ! Quandu si trasferisce i fugliali pesanti à a TV, hè cunsigliatu di stabilisce una cunnessione cablata (Ethernet). Stu vi evitari a perdita di dati streaming è fallimenti sistemu.
Per una cunnessione TV cablata à u router, avete bisognu di un cable Internet. Una estremità di u filu hè cunnessu à u jack LAN di a TV, l’altru – à un connettore router simili. A cunnessione TV wireless aiuterà à installà un adattatore Wi-Fi integratu o esternu. L’ultime hè acquistatu separatamente, è hè inseritu in u cunnessu USB. U router à quale sò cunnessi i dispositi deve sustene u protocolu DLNA. Una volta chì a cunnessione DLNA hè stabilita, i cartulare cù i fugliali riproducibili seranu visualizati nantu à u screnu TV.
Nota ! Per a cunvenzione di visualizà è di ghjucà i fugliali multimediali in TV, hè cunsigliatu di pre-ordina tutti i dati in cartulare (per esempiu, per categuria o artista). Pudete ancu aduprà a funzione LCN (Numeru di Canale logicu) in a vostra TV, chì sorte i canali in un ordine convenientu.
Installazione è cunfigurazione di u servitore media DLNA: https://youtu.be/KNbaRai5cAU
Configurazione di a funzione DLNA in i TV LG
I paràmetri supplementari per l’opzione DLNA nantu à i TV di diversi fabricatori sò un pocu diffirenti, cunzidira stu prucessu nantu à LG SMART TV :
- In u servitore media da u situ web ufficiale, scarichemu è lanciamu u software Smart Share , chì hè statu sviluppatu apposta per LG nantu à a piattaforma webOS.
- Installa u prugramma secondu l’istruzzioni suggeriti.
- À compie u lanciamentu, cliccate nant’à u buttone “Finish”, è nant’à ogni di l ‘icone chì appare.
- Andà à “Opzioni” in a tabulazione “Serviziu”, è attivate a spartera di i schedari permessi.
- Andemu quì sottu in “I mo schedarii spartuti”, marcate i cartulare per accede à a TV.
- In seguitu, u cuntenutu media dispunibule per a riproduzione si apre.
À cuntinuà à ghjucà i schedari nant’à LG, vi tuccherà à apre u menù TV, vai à u cartulare “Smart Share”, è selezziunà i schedari vulsutu da a lista.
Servitore media DLNA proprietariu di LG: installazione è cunfigurazione – https://youtu.be/pWvj6QUQCmo
Configurazione di DLNA nantu à SAMSUNG TV
Molti televisori intelligenti SAMSUNG sò dotati micca solu di l’opzione DLNA, ma ancu di u standard Plug and Play. UPnP permette ancu di sparte i dispositi in una sola reta, ma offre menu flessibilità in a scelta di i fornituri di cuntenutu. In a maiò parte di i casi, i dispositi UPnP è DLNA sò cumpatibili. I prugrammi AllShare è PC Share Manager sò stati sviluppati per Samsung basatu in Tizen. U software proprietariu PC Share Manager cunnetta a TV è un computer o laptop in una sola reta, è ancu permette di ghjucà dati multimediali da un servitore media in TV. U prugramma hè compatible cù tutte e generazioni di TV Samsung cù supportu DLNA. U travagliu di PC Share Manager hè cunfiguratu secondu l’algoritmu seguente:
- In l’urdinatore da u situ ufficiale di Samsung, scaricate è eseguite u software.
- In l’esploratore, chì si trova à a manca, truvamu i cartulare necessarii cù i schedarii media.
- I marcamu.
- Cliccate nantu à u cartulare cù un segnu di spunta, chì si trova sopra.
- Apertura l’accessu generale à i cartulare: trascinamu à u campu ghjustu; o cliccate nantu à elli cù u buttone drittu di u mouse, è selezziunate l’elementu adattatu in u menù di cuntestu.
- Dopu, andate à “set policy device”, è in a nova finestra selezziunà u dispusitivu desideratu, vale à dì Samsung TV. Cliccate nant’à “Accetta” è “OK”.
- Aghjurnà u statutu di cunnessione: apre “Sharing” è cliccate nant’à “Set Status Changes”.
- Aspittemu chì l’aghjurnamenti finiscinu.
Dopu avè finitu a cunfigurazione nantu à l’urdinatore, andemu à travaglià cù a TV:
- Aprite i paràmetri, è andate à e fonti TV.
- Selezziunà PC Share Manager è Share Folder.
- Dopu chì e manipulazioni sò state fatte, i cartulare cù i schedarii media chì sò in u PC è dispunibuli per a riproduzione nantu à a TV seranu visualizati.
Nota ! U Samsung TV mostrarà solu i schedari chì sò in e categurie di foto, musica è filmi. U cuntenutu media chì appartene à altre categurie ùn serà micca visibili.
A configurazione via AllShare s’assumiglia cusì:
- Scaricate u prugramma AllShare da u situ ufficiale à l’urdinatore è eseguite.
- Dopu à i prompts di u Wizard, cliccate nant’à u buttone “Next”.
- In a finestra chì appare, selezziunate u dispusitivu per cunnette – Samsung TV.
- Avemu compie u prucessu.
- Andà à i paràmetri di u cartulare, è specificà u generale induve i schedarii per a riproduzione seranu situati.
- Avemu ancu stabilitu un cartulare per salvà u cuntenutu da altri dispositi.
- U prossimu passu hè di cunfigurà i diritti, è permette l’accessu à a TV.
Quandu travaglia cù DLNA, hè cunsigliatu di fighjà video cù codec DivX. Cù stu formatu, a dimensione di u cuntenutu media hè ridutta significativamente senza perdita di qualità.
U codec DivX in Samsung cù l’opzione intelligente hè registratu cusì:
- In u menù TV truvamu a sezione “Sistema”.
- Dopu, apre u sottu “Video on demand DivX”.
- Andemu à u situ ufficiale DivX, è registrate u dispusitivu. Quì vi tuccherà à entre u codice, chì si trova in u cartulare “DivX VOD”.
- Dopu, procedemu à travaglià in un PC, è da u situ web ufficiale DivX, scaricate è lanciate u DivX Player.
- Quì avemu registrà u dispusitivu, è compie u prucessu.
Configurazione di u trasferimentu di dati DLNA in Philips
Unu di i cumpunenti di a piattaforma Smart TV in i mudelli Philips hè l’opzione SimplyShare (https://apkfab.com/philips-simplyshare/com.philips.simplyshare). Cunnette u TV cù altri dispusitivi DLNA. È permette di ghjucà i fugliali audio da iPhone è iPod. I TV Philips serie 6000 è sopra ponu riproduce altri cuntenutu. Questi mudelli sò dotati di tecnulugia SongBird è codecs per a ricunniscenza di formati. https://youtu.be/63l4usu6elk Un altru modu di stallà DLNA hè di utilizà u prugramma universale Home Media Server:
- In u dispositivu di u servitore da u situ ufficiale, scaricate è eseguite u software sopra.
- Dopu, andemu à stabilisce l’accessu à u cuntenutu in un PC. Expand the “Media Resources” tab, è verificate e caselle accantu à l’unità desiderate: locale, rete o removable. Utilizendu u buttone “Add”, pudete furnisce l’accessu micca à u discu sanu, ma solu à i so elementi individuali. Cliccate u buttone “OK” à compie u prucessu.
- Cù l’aiutu di u buttone currispundenti, avemu principiatu u trasferimentu di dati à TV.
- In a tabulazione “Dispositivi di riproduzione”, selezziunate Philips. In questu casu, a TV deve esse attivata è cunnessa à Internet.
- Turnemu à a TV, è nantu à u telecomando pressu u buttone “Sources”.
- In a finestra “Sources”, selezziunà a reta media.
- Truvemu un PC, espansione u cartulare cù i schedari dispunibili per a riproduzione, è ghjucà u cuntenutu.
Configurazione di DLNA nantu à i TV di marca Sony
Pudete cunfigurà a tecnulugia DLNA in i TV di marca Sony Bravia in diverse manere. Cunsiderate l’opzione più còmuda cù u Windows Media Player integratu. Stu metudu hè adattatu per un PC basatu in Windows 8.1 è superiore:
- Avemu espansione u menu Start, dopu in a lista generale di tutti i prugrammi truvamu è selezziunate u lettore desideratu.
- Passemu à a “Biblioteca”, chì si compone di 3 sezioni – audio, ritratti è filmi.
- Sicondu u tipu di materiale chì vulete ghjucà nantu à u screnu TV, andate à a sezione “Gestisce a vostra biblioteca di musica”, “Gestisce a galleria” o “Gestisce a biblioteca di video”, rispettivamente.
- Quì, da a lista esistente, selezziunate un cartulare per a trasmissione. Se ùn ci hè nimu quì, aghjunghje manualmente cù u buttone “Add”.
- Dopu, andate à a sezione “Stream”, è cliccate nantu à a cunnessione streaming in u gruppu di casa.
- In a finestra chì apre, selezziunà Sony Bravia TV da a lista pruposta di i dispusitivi dispunibili, è cliccate “Next”.
- À a tappa dopu, cunfiguremu l’accessu à parechji schedari è cartulare.
- Dopu à cliccà nant’à u buttone “Next”, u urdinatore vi generà una password chì pò esse dumandatu à cunnette altri dispusitivi à a reta DLNA.
Passemu à a TV.
- Espansione di u menu principale.
- Truvemu quì “Server Multimedia” è espansione.
- Selezziunate un dispositivu di u servitore da a lista pruposta. In stu casu, PC.
- Dopu, tutti i schedarii media dispunibuli seranu visualizati nantu à u screnu – selezziunate quellu chì avete bisognu.
Per trasfiriri dati da un smartphone, fate i seguenti passi:
- I dui dispusitivi sò attivati.
- In a TV, attraversu i paràmetri avanzati, attivate Wi-Fi Direct.
- In a sezione “Mostra Rete (SSID / Password)”, truvamu è ricurdate a password.
- Dopu chì a funzione Wi-Fi Direct hè attivata nantu à u telefunu.
- Da a lista pruposta di i dispusitivi dispunibuli, selezziunà u TV desideratu, è entre in a password.9 prima specificata
- Dopu, avemu trasfiriri dati cù u cumandimu Throw.
Quandu culligate un telefunu di marca Apple, avete bisognu di un set-top box Apple TV. https://youtu.be/7HU14zNCWbQ
Cumu cunfigurà DLNA nantu à i TV Xiaomi
Per travaglià cù Xiaomi cum’è un cliente DLNA, u stessu Windows Media Player universale hè adattatu. L’app “BubbleUPNP” (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bubblesoft.android.bubbleupnp&hl=ru&gl=US) in un servitore di PC, o u prugramma “VLC per Android” pò ancu esse utile. » per mandà schedari da u vostru smartphone o tableta Android. E duie utilità sò scaricate da a reta.
Cunnessione DLNA in Windows 10
In Windows 10, pudete visualizà qualsiasi video nantu à u dispositivu di lettore in pochi clicchi:
- Andà à u cartulare cù u schedariu video.
- Apertura u so menu cuntestu.
- Passa u cursore nantu à a colonna “Transfer to device”.
- È cliccate nant’à u cliente desideratu.
U schedariu hè statu mandatu via DLNA per a riproduzione. Servitore Dlna in Windows 10 per streaming video: https://youtu.be/evd0Nqc9joc
U travagliu cù OS Linux
U prugramma cunsigliatu per OS Linux hè miniDLNA:
- Scaricate è eseguisce u prugramma.
- Espandi u schedariu di cunfigurazione /etc/minidlna.conf. I cunfigurazioni sò standard, spicificemu solu a strada per tutti i schedari è u dispusitivu per cunnette.
Dopu à e manipulazioni eseguite, apre u menù TV, è truvate cartulare cù cuntenutu media da Linux.
Configurazione in MAC OS
Per travaglià cù MAC OS cù a tecnulugia DLNA, avete da installà un software di terzu. Best Utilities:
- Elmedia Player Pro (https://www.appstorrent.ru/114-elmedia-video-player.html);
- Serviio Pro (https://macx.ws/mac-os-unix/9624-serviio.html) ;
- FireStream (https://apps.apple.com/us/app/firestream/id1005325119?mt=12).
Ognunu di i prugrammi hà e so caratteristiche. Per quessa, l’approcciu di sceglie l’utilità più appruvata hè individuale, è dipende da u scopu di a cunnessione.
Errori di cunnessione è a so suluzione
Certi utilizatori scontranu una quantità di prublemi è errori quandu cunnette i dispositi chì utilizanu a tecnulugia DLNA. U prublema più cumuna hè chì i dispusitivi ùn si vedenu o ùn cumincianu micca. In questu casu, assai prubabilmente a risposta si trova in a cunnessione Internet. Vi tocca à assicurà chì tutti i dispusitivi sò nant’à u listessu reta lucale. In u casu di travaglià cù un smartphone, hè cunsigliatu di disattivà una pussibule cunnessione à Internet mobile in anticipu.
L’errore pò esse in una cunnessione Internet di qualità insufficiente [/ caption] Riproduzione di qualità povera o sbattu fora di u prugramma – pò esse una cunsequenza di a bassa velocità di i porti di switch. Pudete pruvà à risolve u prublema attraversu i paràmetri adatti. Comu pudete vede, a tecnulugia DLNA hè universale è abbastanza còmuda. Per cunnette, resta solu à sceglie u metudu di cunnessione più adattatu, secondu i vostri scopi è e caratteristiche tecniche di i dispositi.