Chì ghjè una matrice per una TV, chì tipi sò usati in i TV muderni, cumu per sapè quale hè in una TV particulari è quale hè megliu.
- Chì ghjè a matrice utilizata in i TV
- Tipi populari di matrici di televisione in 2022 – tipi di matrici VA, IPS, TN è altri
- Cumu determinà u tipu di matrice in a vostra TV
- Chì sò i guasti più cumuni in matrici
- Cumu sceglite una matrice quandu cumprà una TV
- Uni pochi esempi di TV specifichi cù diversi tipi di matrici
- Matrix VA, mudellu LG 43NANO776PA 42.5″
- IPS, mudellu Sony KD-55X81J 54.6″
Chì ghjè a matrice utilizata in i TV
Quandu sceglite un mudellu di TV, indicate u tipu di matrice utilizata. Calchì volta i cumpratori ùn anu micca abbastanza cunniscenza per valutà i pro è i contra chì questa o quella schermu hà. In fatti, a matrice hè un sistema di un gran numaru di elettrodi trasparenti. Sutta l’azzione di signali elettrici, a trasparenza, u culore è altre caratteristiche cambianu secondu u tipu / tipu. L’imaghjini hè furmatu per via di a furmazione di ogni puntu di l’imaghjini. Questu hè fattu à una velocità assai alta per chì i telespettatori ponu vede l’imaghjini realistichi in muvimentu.
I display di cristalli liquidi ponu utilizà a tecnulugia LCD o LED. U principiu di funziunamentu hè chì unu di i strati di u screnu hè una capa di liquidu viscosu. Molécule in questu pò cambià a so pusizioni sottu à l’azzione di signali elettrici. In questu casu, e so proprietà ottiche cambianu, creendu l’imaghjini desiderate nantu à u screnu. LCD è LED sò diffirenti in a manera chì sò retroilluminati. In u primu casu, vene da i bordi di u screnu, chì reduce a qualità di ripruduzzione di u culore, ma reduce u gruixu di u screnu. In u sicondu casu, a retroilluminazione hè situata nantu à tutta l’area di u screnu, chì vi permette di ottene una qualità d’imagine più alta. Cusì, l’usu di matrici LED hà i seguenti vantaghji:
- Permette di fà a schermu più compacta è fina.
- Alta luminosità, cuntrastu è qualità di culore.
- Ancu cù u fallimentu di parechji cristalli di retroilluminazione LED, a qualità di visualizazione resta alta.
- U cunsumu di energia hè 40% menu cumparatu cù i display LCD.
Quandu sceglite trà e matrici di TV LED è LCD, a prima opzione hè cunsiderata da parechji per esse più preferibile. In i schermi di plasma, l’imaghjini hè furmatu da illuminà u fosforu cù i raghji ultraviolet. Questu dà una alta prufundità è saturazione di culore. U plasma dà una risposta rapida è boni anguli di vista.
Tipi populari di matrici di televisione in 2022 – tipi di matrici VA, IPS, TN è altri
Ogni tipu di matrice hà certe caratteristiche chì avete bisognu di sapè. I principali seranu listati dopu. I display di cristalli liquidi seranu cunsiderati prima. In matrici di cristalli liquidi, l’imaghjini visualizati sò furmati da punti, dendu l’ombra di culore desiderata. Ognunu di elli in a maiò parte di i casi hè custituitu di trè parti chì rapprisentanu i culori primari: rossu, blu è verde. Ci sò ancu matrici chì utilizanu quattru culori primari.
Ogni tali puntu nantu à u screnu hè chjamatu pixel. Quandu l’utilizatore vede a risoluzione, u primu numeru sprime u numeru di fila è u sicondu u numeru di colonne. U più grande questi numeri, u più detallatu l’imaghjini hè furnitu. In schermi di cristalli liquidi, a matrice hè custituita da trè strati. L’elementi culuriti sò in a capa esterna. U mediu hè custituitu di cristalli liquidi, è u fondu furnisce l’illuminazione. Dispositivu di visualizazione di cristalli liquidi:
usa retroilluminazione LED bianca. A capa media pò cuntrullà a trasmissione di luce da a capa di fondu. S’ellu hè apertu, a capa superiore agisce cum’è un filtru di culore, dendu à u pixel u culore desideratu. In seguitu, avemu da cunsiderà e caratteristiche di alcune varietà di matrici LCD, chì avete bisognu di attentu à:
- Se a TV hà una matrice TN-film , avete bisognu di cunsiderà chì gradualmente diventa obsoleta. Tali TV sò attualmente solu in u segmentu di u budget. Una caratteristica di u screnu hè chì ancu quandu hè spenta, i pixel brillanu. Se ci sò rotti trà elli , allora questu serà immediatamente visibili. Un picculu angolo di vista vi permette di vede video solu da una direzzione perpendiculare o da vicinu à questu. Sè vo deviate più, allura u cuntrastu di l’imaghjini deteriorate. A forza di tali monitors hè un cortu tempu di risposta (finu à 2 ms).
- E matrici S-PVA sò fabricate da Samsung. Dimustranu una bona qualità, ma anu un angolo di vista insignificante. Tuttavia, quandu si vede da un angulu significativu, a distorsione resta sottile. Mostra un culore neru di alta qualità. Tale matrice hè stata longa aduprata in monitors prufessiunali per quelli chì participanu à a fotografia o l’editura video.
- U tipu di matrice UV2A hè intrutu pocu in u mercatu. In termini di qualità, hè solu ligeramente inferior à a matrice OLED. Havi un altu livellu di resa di culore. A prufundità di u neru righjunghji 0,02-0,06 nits. L’angolo di vista di tali display hè significativu. Tali prudutti sò pruduciati principarmenti da Sharp. Sò ancu raramenti vistu in certi mudelli Philips.
- I pannelli IPS è VA sò avà l’opzioni più populari per i pannelli LCD. Se u screnu hè off, allura a luce ùn passa micca. A cuntrariu di TN, i pixel morti ùn si distingueranu micca in questa situazione. Matrici VA sò capaci di rende i neri cù una qualità più alta. Quandu guardate video nantu à schermi cù IPS, pudete gode di anguli di vista significativi. Hanu un tempu di risposta di più di 5 ms.
U principiu di funziunamentu di i pannelli TN è IPS:
Una caratteristica di i dispositi cù punti quantum, chì includenu mudelli QLED, hè a presenza di una quarta capa in u screnu. Hè pensatu per furnisce un culore biancu di qualità più altu cum’è retroilluminazione. Questu permette di migliurà significativamente a ripruduzzione di u culore è aumentà u numeru di sfumature di culore dispunibili. In particulare, questu permette di vede sia biancu puro è neru realistu. Siccomu u brillu intrinsicu di i pixel ùn hè micca abbastanza intensu, una retroilluminazione supplementaria hè applicata quì. I display QLED sò pruduciuti da Samsung, TCL è Hisense. Comparazione di qualità di visualizazione:
U vantaghju di i schermi OLED hè un rapportu di cuntrastu assai altu. I visori ponu utilizà ancu anguli di vista significativi per vede. Questi schermi anu un cunsumu d’energia relativamente più bassu è sò più compacti in grandezza. U funziunamentu di tali dispusitivi hè basatu annantu à l’usu di diodi emettitori di luce organica. U so disignu ùn usa micca retroilluminazione, chì permette una visualizazione più fina. Inseme à sti vantaghji, anu ancu qualchì disadvantage. A pruduzzione di sti dispusitivi hè più caru chè per altri tipi di matrici. Un altru prublema hè a vita diversa di LED di culori diffirenti.
Comu esempiu di paraguni, pudemu cunsiderà a durata di l’operazione di i culori blu è verdi. Iddi, rispittivamenti, sarà uguali à 15.000 è 100.000 ore di travagliu. Cusì, dopu l’usu prolongatu di tali schermi, apparirà un effettu burn-in, chì degraderà a qualità di l’imaghjini. In tali matrici, un subpixel biancu supplementu hè qualchì volta utilizatu per furmà una maghjina. Utilizà quattru culori invece di trè risultati in una riduzzione di a risoluzione di u screnu. I display OLED sò d’alta qualità è caru. Sò attivamente utilizati in a so tecnulugia da Samsung, LG, Sony è Apple. Comparazione di qualità di l’imagine:
L’usu di a tecnulugia laser hè basatu annantu à i principii diffirenti di quelli descritti prima. Quì a luce ùn vene micca da u screnu, ma hè solu riflessa da questu. Questu reduce a tensione di l’ochji, ma reduce a luminosità di l’imaghjini. Tali matrici sò distinti da una alta qualità di l’imaghjini è una excelente riproduzione di culore. U svantaghju di tali mudelli hè u so prezzu più altu. Matrix per TV quale tecnulugia hè megliu va o ips o tn – paraguni di tipu: https://youtu.be/Uuz1tyNplL8
Cumu determinà u tipu di matrice in a vostra TV
Per determinà u tipu di matrice chì hè utilizatu in a vostra TV, pudete specificà u nome di u mudellu esatta. Per parechji pruduttori, stu codice cuntene infurmazione nantu à u tipu di matrice utilizata. Questu pò esse illustratu da l’esempiu seguente. Se avemu cunsideratu u mudellu QN65Q900RBFXZA da Samsung, allora avete bisognu di attentu à i primi dui caratteri. “QN” significa chì una matrice QLED hè aduprata. U nome esattu pò esse truvatu nantu à a TV o nantu à a scatula in quale era imballata prima. [caption id = "attachment_2762" align = "aligncenter" width = "900"]
Labelling Samsung TV [/ caption] Un altru modu per uttene sta infurmazione hè di utilizà u menu principale. Pò esse apertu cù u buttone currispundenti nantu à u telecomando. Di solitu cuntene un articulu chì cuntene infurmazione nantu à a TV. Aprendu, pudete piglià l’infurmazioni necessarii. Calchì volta pudete determinà u tipu di schermu empirically. Per esempiu, se cliccate nantu à u screnu, è l’imaghjini hè distortu, pudete cuncludi chì una matrice VA o TN hè abusata. Quandu a qualità di l’imaghjini si deteriora assai quandu si vede da u latu, simu prubabilmente parlendu di TN. Pudete ottene l’infurmazioni necessarii nantu à u mudellu cerchendu in Internet. Cusì, micca solu i dati tecnichi seranu dispunibili, ma ancu e recensioni di l’utilizatori. Cumu sapè ciò chì a matrice hè nantu à a TV: https://youtu.be/x4mBM9Nvgqk
Chì sò i guasti più cumuni in matrici
I seguenti cuntrolli deve esse realizatu micca solu quandu cumprà una TV, ma ancu in u futuru. Cusì, serà pussibule di sapè nantu à a prisenza di e rotture più cumuni. Quandu compra, avete bisognu di pruvà per i pixel rotti . Questu hè generalmente fattu affissendu una maghjina cù un altu livellu di luminosità nantu à u screnu. I pixel morti seranu visibili cum’è punti neri. [caption id = "attachment_9946" align = "aligncenter" width = "600"]
Pixel mortu Hè bisognu di verificà a velocità di u video. Questu pò esse verificatu affissendu un video veloce. Per vede una stampa cù assai sfumature di grisgiu, pudete vede quantu hè alta a qualità di l’imaghjini. Hè impurtante di verificà a qualità di u display biancu. In questu casu, avete bisognu di assicurà chì ùn ci hè micca, per esempiu,
Cumu sceglite una matrice quandu cumprà una TV
Per sceglie una matrice adattata quandu compra, avete bisognu di attentu micca solu à e caratteristiche tecniche di u screnu, ma ancu à quale qualità di l’imaghjini dimustra in pratica. À u listessu tempu, deve esse capace di valutà l’anguli di vista permissibili, a qualità di ripruduzzione di u culore è altri parametri. Se u cumpratore hà a capacità finanziaria per questu, deve esse attentu à e matrici laser. Pudete ancu piantà a vostra attenzione nantu à i mudelli ULED o OLED. À u listessu tempu, ùn hè micca cunsigliatu per cumprà quelli chì utilizanu subpixels bianchi. Matrici d’alta qualità sò adattati micca solu per vede video, ma ancu per ottene immagini di alta qualità in u ghjocu. Quandu sceglite una opzione relativamente prezzu, hè sensu di attentu à i schermi cù matrices VA. In questu casu, avete bisognu di attentu à u cuntrastu, chì ùn deve esse micca peggiu di 4000: 1.
Uni pochi esempi di TV specifichi cù diversi tipi di matrici
Quì avemu da parlà di qualchi mudelli chì utilizanu i tipi più populari di matrici. Questi TV offrenu un grande valore per i soldi, furnisce video di qualità per l’anni à vene.
Matrix VA, mudellu LG 43NANO776PA 42.5″
A matrice VA hè aduprata quì. A tecnulugia FRC applicata permette di vede più sfumature di culore. U corpu magre permette di pusà convenientemente a TV in quasi ogni locu cunvene per u pruprietariu. Un sensoru di luce di stanza hè utilizatu per aghjustà l’intensità di l’immagine è e caratteristiche di l’imaghjini di culore neru. I vantaghji di stu mudellu sò:
- Applicazione di a tecnulugia NanoCell.
- Disegnu bellu è impressiunanti.
- Alte prestazioni.
- Cunnessione di parlante faciule è còmuda per u sonu surround.
U costu hè di 39000 rubles.
IPS, mudellu Sony KD-55X81J 54.6″
Unu di i vantaghji di stu mudellu hè l’usu di un putente processore chì usa a tecnulugia TRILUMINOS PRO. I telespettatori ponu gode di sfumature di culori reali è cuntrastu eccellente. Algoritmi unichi per analizà a gamma di culori di l’imaghjini permettenu di ottene una qualità di visualizazione impressiunanti. Quandu si mostra ancu scene chì cambianu rapidamente, ùn ci hè micca sensu di sfocatura. U sensoru di luce permette di aghjustà in modu ottimale i paràmetri di l’imaghjini. I vantaghji di stu mudellu TV pò esse cunsideratu i seguenti:
- Display di alta qualità.
- L’usu di un prucessore putente.
- Interfaccia simplice è chjara.
- Risposta rapida.
- Longa vita TV.
Cum’è svantaghji, notanu chì ci sò funzioni difficiuli di cunfigurà, è ancu un cunsumu di energia più altu. U costu hè di 71500 rubles.